Co se týká dopravy, lidé nejhůře reagují na hluk způsobený letadly. Nízko letící letadlo je hlasitější než ostatní druhy dopravy a také si na jeho zvukový doprovod lidé hůře zvykají, neboť přichází spíše nárazově a intenzivně. Pozorování letadel na vyhlídce jako v Kněževsi může být zajímavé, ale poslouchat velký rachot několikrát do hodiny většinu lidí přestane brzy bavit.
Nejhorší hluk nastává při vzletu nebo přistávání letadla, které je přímo na vámi. S tím mají zkušenost kromě notorických Horoměřic nebo Suchdola i například v Unhošti, která je relativně daleko od letiště, nachází se však v prodloužení runwaye. V souvislosti s letištěm Václava Havla se sluší upozornit na fakt, že plánují dlouhodobě postavit druhou přístávací dráhu.
Setkáte-li se s pojmem „ohranné hlukové pásmo letiště“, vězte, že se nejedná o ochranu obyvatel přilehlých obcí, nýbrž o ochranu letiště, aby se hlukem nemuselo zabývat. V případě pražského letiště naleznete vymezení této zóny například na webu výše zmíněné pražské čtvrti Suchdol.
Kromě Ruzyně a dalších komerčních letiště (jako například Pardubice) stojí za zmínku Letiště Vodochody, kde se momentálně zkouší stíhačky vyrobené v tamním Aero Vodochody, ale v budoucnu by tam mohlo vzniknout mezinárodní letiště. Ačkoliv okolní obce proti vzniku letiště bojují a záměry investora jsou poněkud nejasné, riziko vzniku velkého terminálu je nutno vzít v potaz, jelikož nejen že bude produkovat mnoho emisí, ale zcela jistě i zamává cenami nemovitostí v okolí. Dále také letiště v pražských Kbelích odbavuje některé převážně soukromé lety. Mnoho českých měst má svá malá letiště, která jsou využívána pro sportovní nebo vyhlídkové lety, taková jsou většinou celkem neškodná.
Jak jsme již naznačili výše na příkladu Unhošti, existují oblasti ve větší vzdálenosti od letiště, které častým výskytem hlučné letecké dopravy trpí ve zvýšené míře. Nacházejí se totiž pod vzdušnými koridory. Přestože hluk v těchto místech není srovnatelný s hlukem v místech, kde se letadla pohybují nízko nad zemí, jedná se stále o nepříjemnost, kterou je třeba vzít potaz.
V době covidu a nižšího objemu letecké dopravy může být komplikovanější odhalit možný zvýšený výskyt letadel, ale o to důležitější je se tomuto věnovat. Vždy pomůže návštěva na místě a prostudovaní leteckých koridorů.